Varför är alla andra så jävla dumma varför är alla andra så jävla glada

1.
Jag ska gå i skolan alla dagar annars kan jag sluta komma tillbaka. Dom säger så, dom menar det, men berättar dom hur man gör? Hur släpa dessa ben upp varje morgon till världens tyngsta byggnad. Jag blir satt i stol jag blir snäll jag ska sluta säga emot så jag säger inte. Alls mer.

Vi får pennor papper här måla med akvarell. TITTA PÅ BILDEN VA KÄNNER DU MÅLA SOM DU KÄNNER. Kan inte måla som jag känner sitter här känner inget känner allt behöver så otroligt mycket vara någon annanstans.

Jag kan inte måla alla färger blir fel. Min lärare är bildlärare är blind och förstår inte i alla fall.

2.
Alla människor i skolan är annorlunda och inte som mig. Vad negativ du är! säger de när de vågar säga någonting. Och kan du inte säga något bra? Om vädret? Om vad som helst? Men jag tittar ut genom fönstren och förstår inte vad dom ser som inte jag ser eller varför dom inte ser som jag gör. Bara vit snö i oändligheter ända bort till den outhärdligt vita himlen och ingen ände.

Jag är inte alltid negativ. Jag vet att jag är allt annat också men det tinar aldrig fram då hjärtat bara slåss i mig för att få gå. Gå ut gå hem gå bort. Förevigt Amen.

3.
Inatt sov jag i två timmar och nu dunkar huvudet till allting. Som studsade det fram brevid mig på gatan istället för högst upp på halsen. Fäst i nacken som värker som bröstet som knävecken som värkar. Jag får aldrig någon bebis hur mycket jag än längtar. Alla säger att sånt kommer senare men jag vill göra senare just nu.

4.
Jag är en hopplös obotlig romantiker. Inte av små saker som smulor i marmeladen och spets. Men av den oändliga kärleken och hjärtat som slår som vore det ett fågelhjärta och kärlek som bara blir olycklig hur man än umgås med varandra. När människor blir ledsna och lurade och ensamma och svärtade och går ner sig av kärleken måste de tröstas. Det är dom viktigaste ledsamhetskänslorna och dom som känns mest. Ibland. Jag älskar när människor gifter sig också. Kärlekar som man inte visste att man behövde men som hjälper. Hjälper allt.

Jag hatar när folk säger ryck upp dig och bit ihop.
Jag hatar när människor förlovar sig utan att mena det. När man förlovar sig är det ett löfte om att bröloppet ska bli av inom ett år. Det är ett knä och vill du gifta dig med mig. VILL DU GIFTA DIG MED MIG OCH VARA MED MIG HELST AV ALLT I HELA VÄRLDEN. Annars får man inte varandra ringar. Det finns aldrig kompromisser i kärlek.

Snälla snälla dumma djur. Var snälla med varandra. Och ge varandra löftesringar eller läppstift eller vad som helst istället. Låt bli att förlova er när ni inte menar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0